Een 𝗲𝗳𝗳𝗲𝗰𝘁𝗶𝗲𝘃𝗲 𝘄𝗲𝗯𝘀𝗶𝘁𝗲 als fundering voor jouw bedrijf

Conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van bepaalde acties die de bezoekers op jouw website onderneemt. Bijvoorbeeld een offerte aanvragen, lid worden van een mailinglijst, contact opnemen, etc. Eigenlijk is een conversie dat de persoon exact uitvoert op de website wat jij hoopt. Kortom: conversion rate optimisation of CRO, zoals conseversie optimalisatie ook wel genoemd wordt, is het optimaliseren van jouw website met als doel meer conversies te behalen. 

Het belang van conversie optimalisatie

Een website met veel bezoekers is mooi, maar als deze bezoekers geen resultaat opbrengen zijn zij niks waard. Om te zorgen dat de bezoekers van de website in waarde verhogen en bepaalde acties gaan uitvoeren is het optimaliseren van de conversie belangrijk. 

Het uiteindelijke doel

Met het optimaliseren van je website voor meer conversies wordt het doel gesteld om de bezoeker te beïnvloeden. Het doel is om de bezoeker zoveel mogelijk een bepaalde richting in te duwen zonder dat dit aversie creëert. Hier hebben allerlei (psychologische) factoren invloed op. Het optimaliseren van de website kan in allerlei factoren zitten, denk hierbij aan betere content, beter plaatsen van bepaalde knoppen of een ander design. 

Of jouw website echt conversie optimalisatie nodig heeft hangt af van de doelstelling van het bedrijf. Wellicht ben je tevreden over het aantal orders (vanwege beperkte capaciteit) en wil je het liefst de conversie verhogen zodat het advertentiebudget omlaag kan. Het is daarnaast ook goed mogelijk dat de website al goed presteert en beter gekeken kan worden naar het aantal bezoekers. Het aantal bezoekers kan verhoogd worden met SEO, SEA en social media marketing. 

Conversie optimalisatie & JM Business Consultancy

Met onze expertise in conversie optimalisatie helpen wij bedrijven graag meer resultaat te boeken met de website of webshop. Wij analyseren de bestaande website en constateren de knelpunten, vanuit dit punt doen wij aanbevelingen. Deze aanbevelingen testen wij in verschillende versies (A/B test), uit dit onderzoek kiezen wij het beste resultaat en implementeren deze. 

Eerlijk en opmaat gemaakt advies dat zijn belangrijkste uitgangspunten van JM Business Consultancy. Wij willen niet alleen voor jou werken maar ook graag met jou, daarom betrekken wij jou bij het proces van de conversie optimalisatie. Deze transparantie zorgt voor een goed resultaat en een eerlijke prijs. 

Iedere website is anders en dit vraagt dan ook een andere aanpak. Dit proberen wij te doen met een standaard structuur en passen dit opmaat aan naar de website. Deze structuur bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Analyseren en het verzamelen van data van de website
  • Achterhalen waar de knelpunten voor de bezoeker zitten
  • Creatief en brainstormen (samen met jullie) over hoe dit op te lossen is
  • Testen of de oplossing werkt ten opzichte van de oude situatie
  • Wanneer wij overtuigd zijn implementeren wij de oplossing(en)
  • Eindevaluatie over de resultaten en of jij tevreden bent

Conversie optimalisatie & JM Business Consultancy

Met onze expertise in conversie optimalisatie helpen wij bedrijven graag meer resultaat te boeken met de website of webshop. Wij analyseren de bestaande website en constateren de knelpunten, vanuit dit punt doen wij aanbevelingen. Deze aanbevelingen testen wij in verschillende versies (A/B test), uit dit onderzoek kiezen wij het beste resultaat en implementeren deze. 

Eerlijk en opmaat gemaakt advies dat zijn belangrijkste uitgangspunten van JM Business Consultancy. Wij willen niet alleen voor jou werken maar ook graag met jou, daarom betrekken wij jou bij het proces van de conversie optimalisatie. Deze transparantie zorgt voor een goed resultaat en een eerlijke prijs. 

Iedere website is anders en dit vraagt dan ook een andere aanpak. Dit proberen wij te doen met een standaard structuur en passen dit opmaat aan naar de website. Deze structuur bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Analyseren en het verzamelen van data van de website
  • Achterhalen waar de knelpunten voor de bezoeker zitten
  • Creatief en brainstormen (samen met jullie) over hoe dit op te lossen is
  • Testen of de oplossing werkt ten opzichte van de oude situatie
  • Wanneer wij overtuigd zijn implementeren wij de oplossing(en)
  • Eindevaluatie over de resultaten en of jij tevreden bent