Specialist in hang- en sluitwerk

Klant case: FUHR Benelux

FUHR Benelux is specialist op het gebied van hang- en sluitwerk en een dochteronderneming van producent FUHR GmbH. FUHR Benelux levert exclusief het merk FUHR in de Benelux. Om deze klanten zo goed mogelijk te bedienen heeft FUHR besloten een eigen communicatie platform te ontwikkelen. Dit houdt in dat FUHR een platform wil naast de bestaande website die beheert wordt door het moederbedrijf. Dit platform moet een verlenging zijn van de verkoopafdeling en dienen als database voor productinformatie en een communicatiemiddel naar de eindconsument toe. 

In 2017 heeft FUHR hier de eerste stappen voor gezet en is het platform Fuhrbeneluxinfo ontstaan. Echter, kwam dit niet goed van de grond. De website trok ca. 150 bezoekers per maand en het platform voldeed niet aan de verwachtingen. Hierdoor is FUHR in 2020 bij JM Business Consultancy uitgekomen.

In sepember 2020 is besloten om de gehele website te vernieuwen en ook via social media te communiceren met de buitenwereld. Voor FUHR op dat moment nog een onbekende wereld.

Samen hebben wij gekeken hoe wij de website het best kunnen positioneren en waarbij duidelijk alle productinformatie beschikbaar wordt voor de klant, partner en particulier. Uiteindelijk hebben wij de website zo neergezet dat het eenvoudig communiceren is met de achterban, met daarachter een database van alle productinformatiebladen die beschikbaar zijn in het Nederlands.

De website is van het begin af aan goed ontvangen door de gebruikers en trekt nu ca. 1500 bezoekers per maand, ruim meer dan de vorige website. Daarnaast wordt ieder kwartaal met de achterban gecommuniceerd door middel van een nieuwsbrief, deze nieuwsbrief wordt goed ontvangen en zorgt voor een stroom bezoekers naar de website.

In september 2020 zijn wij direct gestart met social media, waarbij vooral LinkedIn een belangrijk platform is voor FUHR. FUHR is een business to business organisatie waardoor dit een ideale toevoeging is op de online marketing strategie. Met inmiddels meer dan 400 volgers op LinkedIn is de social media campagne met succes gestart en breiden wij dit verder uit in 2022.

FUHR is voor de particulier vaak een onbekend merk, door de inzet van social media hopen wij dit te veranderen. Hierdoor wordt ingezet op Instagram en Facebook, welke twee in 2021 aardig gegroeid zijn wat bijdraagt aan de naamsbekendheid.