Uw specialist in hekwerken

Klant case: Koning Hekwereld

Koning Hekwereld is drie jaar geleden opgericht door twee broers. Na een gedegen onderzoek hebben zij besloten een start-up op te richten in de hekwerken industrie. Dankzij een onderscheidende positie in de markt op het gebied van maatwerk is Koning met succes gestart.

Om de ambities bij te zetten hebben zij een website gemaakt en zijn zij gestart met het opstellen van social media campagnes. Hiermee is de basis gezet voor een succesvol bedrijf!

Begin 2021 is besloten om de volgende stap te zetten op het gebied van online marketing. Koning had de behoefte om zich beter online te profileren en meer uit de online wereld te halen. De grootste uitdaging is dat het om eenmalige aankopen gaat, hierdoor is klantbinding lastig. Om deze reden zijn zij in contact gekomen met JM Business Consultancy.

Samen hebben wij gekeken naar de huidige situatie en naar de verbeterpunten, hierbij hebben wij gekeken naar de korte maar ook naar de langere termijn. Vervolgens hebben wij besloten om als eerst de website te verbeteren. Belangrijk uitgangspunt is dat de website vanuit het oogpunt van de klant gemaakt wordt en niet om alleen eigen producten te promoten (zoals veel concurrentie doet).

Uiteindelijk is de structuur van de website neergezet zoals die nu is, maar met de gedachten dat deze continu uitgebreid wordt met bijvoorbeeld montages. Daarbij is de website beter ingericht op zoekmachine optimalisatie en doen wij aan effectieve linkbuilding om de website in de toekomst nog beter neer te zetten.

Op het moment dat de website afgerond is zijn wij verder gaan kijken naar de social media kanalen en hebben een plan uitgewerkt om dit verder uit te breiden. Dit heeft in 2021 een verdubbeling van het aantal activiteiten op social media tot gevolg gehad, in 2022 gaan wij dit verder uitbreiden en de kansen nog meer benutten.

Koning over de samenwerking met JM Business Consultancy

Steven Wardenier van Koning Hekwereld over de samenwerking: “Wat ons meteen opviel bij Jens waren twee dingen: hij pakt zaken meteen op en hij komt met een duidelijk verhaal. Als je zelf druk bezig bent met je producten en met je procesen is dat ontzettend fijn om mee te werken. We hebben hem inmiddels leren kennen als voorzichtig, maken eerst een proef omgeving, proberen iets uit op kleine schaal. Als het dan het gewenste resultaat biedt gaan we nationaal. Wij voelen ons daar goed bij omdat we de controle houden over onze investeringen en omdat we weten dat een foutje op social media grote gevolgen kan hebben”

Daarbij geeft Steven ook het volgende aan: “Jens is goed bekend met de mogelijkheden op het internet, en hoe deze zich verder ontwikkelingen. Wij hebben wat tijd uitgetrokken om Jens inzicht te geven in ons bedrijf. De waarden die we hanteren, de cultuur die we hebben en inzicht in ons drie jaren plan. Daarmee kan Jens zelfstandig werken en geeft hij duidelijk aanwijzingen over de promotie kanalen die wij moeten bewandelen. Jens toont initiatief en geeft ook aan waar de onderzekerheden zitten. We proberen dan wat uit en na een paar weken komt hij met een conclusie. We maken dan samen de keuzes.”